Treceți la conținutul principal

Legea privind zilierii

Monitorul Oficial, Partea I 276 20/04/2011, Lege nr. 52 din 15/04/2011 - Emitent: Parlamentul României Intrare in vigoare: 23/04/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri

Potrivit legii zilierul este persoana fizică ce are capacitate de muncă şi care desfăşoară activităţi necalificate, cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.

Durata activităţii ocazionale care poate fi exercitată în temeiul prevederilor prezentei legi este de minimum o zi, corespunzător cu 8 ore de muncă. Durata maximă este de 90 de zile cumulat într-un an calendaristic.

Timpul de lucru nu poate depăşi 12 ore pe zi (6 ore dacă este minor).

Munca zilierilor poate fi folosită în următoarele domenii:

   a) agricultură;
   b) vânătoare şi pescuit;
   c) silvicultură, exclusiv exploatări forestiere;
   d) piscicultură şi acvacultură;
   e) pomicultură şi viticultură;
   f) apicultură;
   g) zootehnie;
   h) spectacole, producţii cinematografice şi audiovizuale, publicitate, activităţi cu caracter cultural;
   i) manipulări de mărfuri;
   j) activităţi de întreţinere şi curăţenie.

Cei care folosesc zilieri trebuie să întocmească un Registru de evidenţă a zilierilor.

Plata zilierilor se va face  zilnic, dovada plăţii făcându-se prin semătură în Registru.

Beneficiarul muncii zilierilor va înainta lunar, până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni, către inspectoratul teritorial de muncă unde îşi are sediul un extras al Registrului de evidenţă a zilierilor conţinând înregistrările din luna precedentă.

Pentru veniturile obţinute de zilieri  nu se datorează contribuţie de asigurări sociale, şomaj sau contribuţia obligatorie pentru asigurări de sănătate.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare
-       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie;-  Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile; -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi;-       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;    Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventual alte documente de plată a datoriilor cătr…

Model decizie avertisment scris

Protecția datelor personale pentru toți

Pentru cei interesați de problematica protecției datelor personale -GDPR, am scris această carte, apărută în format electronic.

O puteți achiziționa aici.

Convenția Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) art. 8 din Convenție garantează respectarea dreptului de viață privată, familie, a domiciliului și a corespondenței. In baza acestei dispoziții Curtea Europeană a Drepturilor Omului a pronunțat hotărâri în legătură cu protecția datelor personale în cazuri în care s-au strîns informații despre viața personală a unei persoane ( cazul Leander contra Suediei http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57519)  în cazul interceptării comunicațiilor electronice și telefonice (cazul Klass contra Germaniei http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57510) supravegherea la locul de muncă (cazul Copland contra Regatului Unit http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=002-2765) utilizarea de sisteme CCTV (Peck contra Regatului Unit) protejarea imaginii unei persoane (cazul Von Hannover contra Germaniei http://hudoc.echr.co…