miercuri, 9 ianuarie 2013

Publicitate comparativa, incalcarea dreptului de marca

Recent Curtea de Justitie a Uniunii Europene a dat o hotarare [L’Oréal SA and others v Bellure NV and others [2010] EWCA Civ 535] interesanta in domeniul protectiei dreptului la marca in cazul publicitatii comparative.

Publicitatea comparativa este o practica comerciala acceptabila daca este realizata conform unor practici oneste. 

Intr-o speta venita din Marea Britanie, Curtea a fost pusa in fata urmatoarei situatii de fapt. Compania Bellure a pus in vanzare produse, pe care le descria ca fiind similare cu produse ale companiei L’Oréal,  folosind in materialele sale promotionale sintagme ca " miroase ca ..." si se indica marca unui produs al comapaniei L’Oréal. Bellure a aratat ca in materialele sale era bine evidentiat ca produsele sale sunt imitatii ale produselor de marca respective, si materialele promotionale nu puteau induce consumatorilor impresia ca ar fi achizitionat produse de marca L’Oréal. De asemenea asemanarea de miros era reala si demonstrabila. In aceste conditii Bellure considera ca este vorba de o publicitate comparativa conform unor practici oneste.

Curtea de Justitie a Uniunii Europene insa nu a fost de acord cu aceste sustineri si a statuat ca o astfel de utilizare a numelor de marca ale unei alte companii este o atingere a drepturilor protejate prin marca. Mai mult, practica de a prezenta un produs ca o imitatie a altui produs a fost considerata de Curte ca o practica neonesta in sine.


Niciun comentariu: