Treceți la conținutul principal

Buletin legislativ 24.02.14-28.02.14

Financiar-Fiscal

Guvernul României, Ordonanţa de urgenţă nr. 8/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi alte măsuri fiscal-bugetare, în vigoare de la 28.02.2014, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 151 din 28.02.2014

Ordonanţa vine cu multe modificări importante în domeniul fiscal, dintre care sunt enumerate aici câteva:
1.       Este înlăturată obligaţia certificării declaraţiilor anuale de către un consultant fiscal. Aceasta devine o opţiune a contribuabilului pentru certificarea declaraţiilor depuse la autorităţile fiscale, inclusiv a declaraţiilor rectificative. Certificarea nu este obligatorie, este facultativa in funcţie de decizia contribuabilului. Certificarea declaraţiilor fiscale de către contribuabili reprezintă un criteriu de evaluare in analiza de risc fiscal, când se va efectua selecţia contribuabililor supuşi inspecţiei fiscale.
2.       Pentru transpunerea în legislaţia naţională  a modificării Directivei nr. 112/2006 privind regimul comun al TVA, persoanele din afara Uniunii Europene care prestează servicii de comunicaţii sau servicii electronice în Uniunea Europeană trebuie să se înregistreze fiscal în scopuri de TVA într-un stat membru al Uniunii Europene. Dacă aceasta înregistrare se va face în România sunt introduse norme privind obligaţiile declarative legate de această înregistrare.
3.       Tot cu privire la serviciile de comunicaţii sau servicii electronice, un furnizor de astfel de servicii cu sediul principal în România sau înregistrat în România trebuie să depună o declaraţie specială în legătură cu serviciile de acest gen prestate în alte ţări din Uniunea Europeană.
4.       A scăzut dobânda pentru întârziere la 0,03%

5.       În cazul executărilor silite privind obligaţiile bugetare se va acorda un termen de 30 zile între data somaţiei şi data la acre se va trece la blocarea conturilor.

Aceasta informare este o selectie a unor elemente de noutate legislativa cu scop strict informativ. Nu este considerate consiliere profesionala si drept urmare nu ne asumam nicio responsabilitate in acest sens.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare
-       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie;-  Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile; -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi;-       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;    Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventual alte documente de plată a datoriilor cătr…

Model decizie avertisment scris

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu
Pentru că data de 25 mai a trecut și Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) e în vigoare, și mai toate firmele diligente au făcut notificări privind prelucrarea datelor și eventual au completat câteva formulare cerute de Regulament, aceasta nu înseamnă că bătăile de cap s-au terminat. De fapt, abia încep. O problemă pentru companii în legătură cu GDPR este utilizarea telefoanelor mobile (smartphone). Practic tot ce se conectează la rețeaua operatorului de date trebuie să respecte regulile de securitate minime. O primă notă este că inclusiv telefoanele mobile care aparțin angajaților (nu sunt pus e la dispoziție de către angajator), dar care se conectează la poșta electronica a angajatorului sau la o altă bază de date a acestuia vor fi în responsabilitatea operatorului de date, și trebuie să respecte cerințele minime de securitate. Desigur printre cerințele minime este protecția față de malware. Soluțiile antivi…