marți, 4 martie 2014

Buletin legislativ 24.02.14-28.02.14

Financiar-Fiscal

Guvernul României, Ordonanţa de urgenţă nr. 8/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi alte măsuri fiscal-bugetare, în vigoare de la 28.02.2014, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 151 din 28.02.2014

Ordonanţa vine cu multe modificări importante în domeniul fiscal, dintre care sunt enumerate aici câteva:
1.       Este înlăturată obligaţia certificării declaraţiilor anuale de către un consultant fiscal. Aceasta devine o opţiune a contribuabilului pentru certificarea declaraţiilor depuse la autorităţile fiscale, inclusiv a declaraţiilor rectificative. Certificarea nu este obligatorie, este facultativa in funcţie de decizia contribuabilului. Certificarea declaraţiilor fiscale de către contribuabili reprezintă un criteriu de evaluare in analiza de risc fiscal, când se va efectua selecţia contribuabililor supuşi inspecţiei fiscale.
2.       Pentru transpunerea în legislaţia naţională  a modificării Directivei nr. 112/2006 privind regimul comun al TVA, persoanele din afara Uniunii Europene care prestează servicii de comunicaţii sau servicii electronice în Uniunea Europeană trebuie să se înregistreze fiscal în scopuri de TVA într-un stat membru al Uniunii Europene. Dacă aceasta înregistrare se va face în România sunt introduse norme privind obligaţiile declarative legate de această înregistrare.
3.       Tot cu privire la serviciile de comunicaţii sau servicii electronice, un furnizor de astfel de servicii cu sediul principal în România sau înregistrat în România trebuie să depună o declaraţie specială în legătură cu serviciile de acest gen prestate în alte ţări din Uniunea Europeană.
4.       A scăzut dobânda pentru întârziere la 0,03%

5.       În cazul executărilor silite privind obligaţiile bugetare se va acorda un termen de 30 zile între data somaţiei şi data la acre se va trece la blocarea conturilor.

Aceasta informare este o selectie a unor elemente de noutate legislativa cu scop strict informativ. Nu este considerate consiliere profesionala si drept urmare nu ne asumam nicio responsabilitate in acest sens.