Treceți la conținutul principal

Contributii datorate de administrator (societati pe actiuni)

Art. 137 indice 1 alin. 3 din Legea 31/1990 stipuleaza o interdictie expresa a administratorilor societatilor pe actiuni de a avea in acelasi timp calitatea de administrator si calitatea de salariat. Pe perioada deţinerii calităţii de administrator contractul de muncă cu societatea, dacă a existat, se suspendă.

Administratorul se consideră că este un mandatar al societăţii. Poate exista chiar un contract de mandat formulat în scris cu reguli concrete între societate şi administrator, însă acest lucru este opţional.

Indemnizaţia primită de administrator este asimilată veniturilor salariale.

Prin urmare administratorul datorează (societatea îi reţine la sursă din indemnizaţie):

Impozit pe venit de 16%, cota de contribuţie la bugetul asigurărilor sociale de stat, corespunzătoare condiţiilor normale de munca - in procent de 31,3% din venitul brut (10,5% contributia individuala si 20,8% datorat de angajator; venitul asigurat neputând fi mai mic de 35% din câstigul salarial mediu brut), contribuţia pentru sanatate (CASS): (10,7%, din care 5,5% contributia individuala si 5,2% datorat de angajator) şi contribuţia pentru concediu de sănătate 0,85%.

Spre deosebire de salariaţi nu se plătesc contribuţia de şomaj, accidente de muncă şi fondul de garantare a plăţii creanţelor salariale.

Deoarece nu contribuie la şomaj, administratorul nu beneficiază de protecţia dată de calitatea de şomer în caz de desfacere a contractului de muncă.

Totuşi administratorul se poate asigura facultativ şi pentru şomaj.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cercetarii disciplinare prealabile conform art. 251 alin. 2 din Codul Muncii. Vă aducem la cunostinta ca veți fi cercetată disciplinar pentru faptul că __________________ _____________________________________________________________________. . Este pusă în discuție încălcarea prevederilor cuprinse in urmatoarele documente: -        Regulamentului Intern , ________ -        Codul Muncii ______________, -        Fișa postului _______________ Vă informam ca puteți fi îinsoțită de către un reprezentant al salariaților, sau un avocat. Persoana/persoanele împuternicite să efectue

Model decizie avertisment scris

Antet Decizia nr. …. din ……. de sanctionare cu avertisment scris ……. , în calitate de administrator al ……….. , Având în vedere constatările din referatul lui …. având funcția de…… , privind abaterile disciplinare ale salariatului … , domiciliat în ….. , având funcţia de ….. , potrivit art. 247 alin 2, art. ….. din Legea 53/2003 - Codul Muncii, art.   ……. din Contractul Individual de Munca, precum şi art. ….. din Regulamentul Intern se retine că: Salariatul a săvârşit urmâtoarele abateri disciplinare: În data ….. în jurul orei … …………. In temeiul dispozitiilor art. 247 alin. 2, art. 248 alin. 1 lit. a si art. 252 din Legea 52/2003 - Codul Muncii, DISPUN : 1. ……. , domiciliat în …….. , având funcţia de ……. , cu contractul individual de muncă înregistrat sub nr. …. la …….. este sancţionat cu avertisment scris. 2. Decizia va fi comunicată persoanei în cauză şi produce efecte de la data comunicării. 3. Prezenta decizie poate fi cont

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

                    Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare -       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie; -   Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;  -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi; -       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;     Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventua