Treceți la conținutul principal

Contributii datorate de administrator (societati pe actiuni)

Art. 137 indice 1 alin. 3 din Legea 31/1990 stipuleaza o interdictie expresa a administratorilor societatilor pe actiuni de a avea in acelasi timp calitatea de administrator si calitatea de salariat. Pe perioada deţinerii calităţii de administrator contractul de muncă cu societatea, dacă a existat, se suspendă.

Administratorul se consideră că este un mandatar al societăţii. Poate exista chiar un contract de mandat formulat în scris cu reguli concrete între societate şi administrator, însă acest lucru este opţional.

Indemnizaţia primită de administrator este asimilată veniturilor salariale.

Prin urmare administratorul datorează (societatea îi reţine la sursă din indemnizaţie):

Impozit pe venit de 16%, cota de contribuţie la bugetul asigurărilor sociale de stat, corespunzătoare condiţiilor normale de munca - in procent de 31,3% din venitul brut (10,5% contributia individuala si 20,8% datorat de angajator; venitul asigurat neputând fi mai mic de 35% din câstigul salarial mediu brut), contribuţia pentru sanatate (CASS): (10,7%, din care 5,5% contributia individuala si 5,2% datorat de angajator) şi contribuţia pentru concediu de sănătate 0,85%.

Spre deosebire de salariaţi nu se plătesc contribuţia de şomaj, accidente de muncă şi fondul de garantare a plăţii creanţelor salariale.

Deoarece nu contribuie la şomaj, administratorul nu beneficiază de protecţia dată de calitatea de şomer în caz de desfacere a contractului de muncă.

Totuşi administratorul se poate asigura facultativ şi pentru şomaj.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare
-       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie;-  Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile; -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi;-       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;    Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventual alte documente de plată a datoriilor cătr…

Model decizie avertisment scris

Protecția datelor personale pentru toți

Pentru cei interesați de problematica protecției datelor personale -GDPR, am scris această carte, apărută în format electronic.

O puteți achiziționa aici.

Convenția Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) art. 8 din Convenție garantează respectarea dreptului de viață privată, familie, a domiciliului și a corespondenței. In baza acestei dispoziții Curtea Europeană a Drepturilor Omului a pronunțat hotărâri în legătură cu protecția datelor personale în cazuri în care s-au strîns informații despre viața personală a unei persoane ( cazul Leander contra Suediei http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57519)  în cazul interceptării comunicațiilor electronice și telefonice (cazul Klass contra Germaniei http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57510) supravegherea la locul de muncă (cazul Copland contra Regatului Unit http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=002-2765) utilizarea de sisteme CCTV (Peck contra Regatului Unit) protejarea imaginii unei persoane (cazul Von Hannover contra Germaniei http://hudoc.echr.co…