Treceți la conținutul principal

Contributii datorate de administrator (societati pe actiuni)

Art. 137 indice 1 alin. 3 din Legea 31/1990 stipuleaza o interdictie expresa a administratorilor societatilor pe actiuni de a avea in acelasi timp calitatea de administrator si calitatea de salariat. Pe perioada deţinerii calităţii de administrator contractul de muncă cu societatea, dacă a existat, se suspendă.

Administratorul se consideră că este un mandatar al societăţii. Poate exista chiar un contract de mandat formulat în scris cu reguli concrete între societate şi administrator, însă acest lucru este opţional.

Indemnizaţia primită de administrator este asimilată veniturilor salariale.

Prin urmare administratorul datorează (societatea îi reţine la sursă din indemnizaţie):

Impozit pe venit de 16%, cota de contribuţie la bugetul asigurărilor sociale de stat, corespunzătoare condiţiilor normale de munca - in procent de 31,3% din venitul brut (10,5% contributia individuala si 20,8% datorat de angajator; venitul asigurat neputând fi mai mic de 35% din câstigul salarial mediu brut), contribuţia pentru sanatate (CASS): (10,7%, din care 5,5% contributia individuala si 5,2% datorat de angajator) şi contribuţia pentru concediu de sănătate 0,85%.

Spre deosebire de salariaţi nu se plătesc contribuţia de şomaj, accidente de muncă şi fondul de garantare a plăţii creanţelor salariale.

Deoarece nu contribuie la şomaj, administratorul nu beneficiază de protecţia dată de calitatea de şomer în caz de desfacere a contractului de muncă.

Totuşi administratorul se poate asigura facultativ şi pentru şomaj.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare
-       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie;-  Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile; -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi;-       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;    Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventual alte documente de plată a datoriilor cătr…

Model decizie avertisment scris

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu
Pentru că data de 25 mai a trecut și Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) e în vigoare, și mai toate firmele diligente au făcut notificări privind prelucrarea datelor și eventual au completat câteva formulare cerute de Regulament, aceasta nu înseamnă că bătăile de cap s-au terminat. De fapt, abia încep. O problemă pentru companii în legătură cu GDPR este utilizarea telefoanelor mobile (smartphone). Practic tot ce se conectează la rețeaua operatorului de date trebuie să respecte regulile de securitate minime. O primă notă este că inclusiv telefoanele mobile care aparțin angajaților (nu sunt pus e la dispoziție de către angajator), dar care se conectează la poșta electronica a angajatorului sau la o altă bază de date a acestuia vor fi în responsabilitatea operatorului de date, și trebuie să respecte cerințele minime de securitate. Desigur printre cerințele minime este protecția față de malware. Soluțiile antivi…