miercuri, 23 aprilie 2014

Inca o repriza din razboaiele AdWords. Runda LUSH

LUSH este o marca inregistrata pentru produse de igienă corporală. Marca celebra deja. Problema este ca Amazon si-a rezervat cuvantul LUSH astfel încat daca tastati LUSH, Google va trimite repejor la o serie de produse concurente vandute prin intermediul acestui mare comerciant online.

Asa s-a ajuns la un proces intre Cosmetic Warriors Ltd and Lush Ltd şi Amazon.co.uk Ltd [2014] EWHC 181 (Ch). 

Curtile britanice au consideratca această utilizare a cuvântului LUSH este o incalcare a dreptului de marca. Simplul fapt ca tastarea cuvantului LUSH (simplu sau in diverse combinatii) trimite spre diverse produse concurente a fost considerat o incalcare a acestui drept, chiar daca in anunturile publicitare sponsorizate afisate ulterior tastării, nu contin marca LUSH ele insele.

Amazon s-a aparat spunand ca el nu poate controla comportamentul consumatorilor si ca nu poate fi stabilit cu certitudine daca acestia sunt in cautarea produsului cu marca respectiva sau este o cautare pentru o categorie de produse.

Si acest argument a fost inlaturat de judecatorii britanici care au aratat ca si in cazul in care Amazon foloseste acest cuvânt ca un identificator de clasă de produse aceasta nu este o utilizare legitimă a cuvântului, deoarece şi în acest caz se aduce o atingere a dreptului de marcă prin faptul ca este diminuată atractivitatea mărcii şi capacitatea acesteia de a desemna un produs cu o anumită origine.

Niciun comentariu: