luni, 26 mai 2014

Noi obligatii privind consumatorii in comertul electronic

Directiva 2011/83 privind Drepturile consumatorilor urmează să fie implementată și la noi. Iată câteva lucruri noi pe care aceasta le aduce și vor afecta comerțul electronic.
Butonul de comandă va trebui să conțină fără echivoc informașia că oadată plasată o comandă se naște și o obligație de plată.
În cazul în care furnizați conținut digital trebuie să oferiți informați pe larg legate de utilizarea acestuia mai ales în ceea ce privește compatibilitatea cu diverse sisteme de operare și echipamente.
Ceea ce Curtea Europeană de Justiție impusese pe cale de interpretare, este transpus în directivă și anume trebuie să fie transmis consumatorului o dovadă pe un suport durabil a contractului înainte de orice executare a contractului. Adică simpla trimitere către un link nu este suficientă, ci trebuie trimis către consumator un contract complet cel puțin în format email.
Dreptul consumatorului de retragere din contract devine de 14 zile de la data încheierii contractului pentru servicii, iar în cazul livrării de bunuri poate fi până la data livrării.
În cazul livrării de conținut digital acest drept funcționează până la data începerii operațiunii de download.
Nu mai sunt acceptate formulare electronice cu căsuțe de opțiune premarcate.
Nu mai pot fi percepute alte taxe speciale care depășesc costul efectiv al serviciului. De exemplu, intră în această categorie foarte practicatele taxe pentru plata cu cardul, care vor trebui să fie eliminate. La fel, dacă este vorba de un serviciu de comenzi telefonic nu se poate cere un cost pe apel decât cel în mod obișnuit perceput de linia telefonică respectivă.

Nota. S-a implemntat prin Ordonanta 34/2014



Niciun comentariu: