Treceți la conținutul principal

Noi obligatii privind consumatorii in comertul electronic

Directiva 2011/83 privind Drepturile consumatorilor urmează să fie implementată și la noi. Iată câteva lucruri noi pe care aceasta le aduce și vor afecta comerțul electronic.
Butonul de comandă va trebui să conțină fără echivoc informașia că oadată plasată o comandă se naște și o obligație de plată.
În cazul în care furnizați conținut digital trebuie să oferiți informați pe larg legate de utilizarea acestuia mai ales în ceea ce privește compatibilitatea cu diverse sisteme de operare și echipamente.
Ceea ce Curtea Europeană de Justiție impusese pe cale de interpretare, este transpus în directivă și anume trebuie să fie transmis consumatorului o dovadă pe un suport durabil a contractului înainte de orice executare a contractului. Adică simpla trimitere către un link nu este suficientă, ci trebuie trimis către consumator un contract complet cel puțin în format email.
Dreptul consumatorului de retragere din contract devine de 14 zile de la data încheierii contractului pentru servicii, iar în cazul livrării de bunuri poate fi până la data livrării.
În cazul livrării de conținut digital acest drept funcționează până la data începerii operațiunii de download.
Nu mai sunt acceptate formulare electronice cu căsuțe de opțiune premarcate.
Nu mai pot fi percepute alte taxe speciale care depășesc costul efectiv al serviciului. De exemplu, intră în această categorie foarte practicatele taxe pentru plata cu cardul, care vor trebui să fie eliminate. La fel, dacă este vorba de un serviciu de comenzi telefonic nu se poate cere un cost pe apel decât cel în mod obișnuit perceput de linia telefonică respectivă.

Nota. S-a implemntat prin Ordonanta 34/2014



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare
-       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie;-  Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile; -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi;-       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;    Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventual alte documente de plată a datoriilor cătr…

Model decizie avertisment scris

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu
Pentru că data de 25 mai a trecut și Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) e în vigoare, și mai toate firmele diligente au făcut notificări privind prelucrarea datelor și eventual au completat câteva formulare cerute de Regulament, aceasta nu înseamnă că bătăile de cap s-au terminat. De fapt, abia încep. O problemă pentru companii în legătură cu GDPR este utilizarea telefoanelor mobile (smartphone). Practic tot ce se conectează la rețeaua operatorului de date trebuie să respecte regulile de securitate minime. O primă notă este că inclusiv telefoanele mobile care aparțin angajaților (nu sunt pus e la dispoziție de către angajator), dar care se conectează la poșta electronica a angajatorului sau la o altă bază de date a acestuia vor fi în responsabilitatea operatorului de date, și trebuie să respecte cerințele minime de securitate. Desigur printre cerințele minime este protecția față de malware. Soluțiile antivi…