joi, 24 iulie 2014

Modelul de amenjare a unui magazin poate fi inregistrat ca marca

Curtea de Justiţie a Uniunii Europe in cazul C-421/13, Apple Inc. v Deutsches Patent- und Markenamt, fiind investită cu o întrebare preliminară, a dat o hotărâre foarte importantă în ceea ce priveşte înregistrarea mărcilor. 

Apple a cerut pe lângă autorităţile germane competente să înregistreze ca marcă modul de amenjare a magazinelor Apple. Cererea a fost respinsă ceea ce a generat un litigiu în faţa instanţelor germane, care l-a rândul lor au adresat o întrebare preliminară Curţii de Justiţie a Uniunii Europene cu scopul de a afla dacă modul de amenajare a unui magazin poate fi protejat ca marcă conform dreptului comunitar.

Răspunsul a fost dat în sens pozitiv, în sensul că modul de amenjare a magazinului poate fi considerat ca o marcă tridimensională, şi nimic nu se poate opune să fie înregistrat ca atare, evident în condiţiile în care îndeplineşte celalte condiţii legate de înregistrarea mărcii (în primul rând cu referire la distinctivitate)

Niciun comentariu: