duminică, 19 aprilie 2015

Sponsorizarea şi datele personale

Sponsorizaţi o echipă de fotbal? Clienţii dumneavoastră vor primi o întâlnire cu un jucător din acea echipă dacă merg la meci şi s-au înscris pe un site dedicat evenimentului?
Deja vă loviţi de problema protecţiei datelor personale.
Ipotezele de acest fel se pot întâlni nu numai în fotbal, ci într-o mulţime de situaţii.
Prima problemă este, în astfel de acţiuni de marketing comune, cine poartă responsabilitatea prelucrării datelor personale. Contractele trebuie să definească clar acest lucru: cine va strânge şi prelucra datele, echipa de fotbal sau sponsorul? Pentru că definirea acestui lucru atrage şi răspunderea în faţa terţilor pentru prelucrarea datelor. Contractul trebuie să conţină obligaţiile fiecărei părţi privind securitatea datelor personale şi prelucrarea lor.
Evident cel care colectează datele trebuie să arate exact publicului la ce vor fi folosite datele personale astfel colectate, dacă vor fi transmise şi terţilor (de exemplu echipei de fotbal/sponsorului). Şi vor fi prezentate informaţii legate de exercitarea dreptului persoanelor ca informaţiile despre acestea să fie şterse. Nu se vor colecta mai multe date personale decât cele necesare pentru desfăşurarea campaniei de marketing.

Niciun comentariu: