Treceți la conținutul principal

Semnal 25.08.2016

Janos Richter, unsplash.com
Dacă aveți treburi cu Vama poate că ar trebui să știți despre

Normele tehnice de aplicare a dreptului de reprezentare prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii din 22.08.2016, ANAF, Monitorul Oficial, Partea I nr. 649 din 24.08.2016.

„Art. 2.
Reprezentarea directă a unei persoane pe teritoriul vamal al României poate fi realizată de către orice persoană stabilită în România care este în măsură să furnizeze toate informaţiile care sunt solicitate pentru aplicarea dispoziţiilor care reglementează regimul vamal pentru mărfurile care fac obiectul declaraţiei vamale. Această persoană trebuie să fie, de asemenea, în măsură să prezinte mărfurile în cauză sau să asigure prezentarea acestora în vamă, precum şi documentele justificative, conform prevederilor art. 163 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului.
Art. 3.
(1) Reprezentarea indirectă a unei persoane pe teritoriul vamal al României poate fi realizată de către persoanele juridice române autorizate să funcţioneze în calitate de comisionar în vamă.
(2) Persoanele juridice române, altele decât cele autorizate să funcţioneze în calitate de comisionar în vamă, pot acţiona ca reprezentant indirect numai în cazul în care sunt mandatate de către o singură persoană.
Art. 4.
Prin derogare de la prevederile art. 2 şi ale art. 3 alin. (1), reprezentantul vamal, stabilit într-un alt stat membru al Uniunii, care îndeplineşte criteriile stabilite la art. 39 lit. (a) - (d) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului, are dreptul să furnizeze servicii pe teritoriul vamal al României, prin reprezentare directă sau indirectă, cu condiţia ca acesta să deţină statutul de operator economic autorizat pentru simplificări vamale.”

Și bineînțeles trebuie să vă uitați și în 

Instrucţiunile de completare a casetelor 2, 8, 14 şi 54 ale declaraţiei vamale în situaţii particulare ce decurg din tipul reprezentării din 22.08.2016, ANAF, ANAF, Monitorul Oficial, Partea I nr. 649 din 24.08.2016.

„Art. 1.
(1) În caseta 2 sau 8, după caz, a declaraţiei vamale se indică numele şi prenumele sau denumirea exportatorului/expeditorului, respectiv destinatarului real al mărfurilor.

(2) În caseta 14 a declaraţiei vamale se indică codul de reprezentare [1], urmat de datele de identificare ale exportatorului/expeditorului, respectiv destinatarului real al mărfurilor care acţionează în nume propriu. În acest caz persoana menţionată în caseta 14 a declaraţiei vamale are calitatea de declarant.
(3) În caseta 54 a declaraţiei vamale apare semnătura declarantului menţionat la caseta 14.
B. Declararea prin reprezentarea directă
Art. 2.
(1) În caseta 2 sau 8, după caz, a declaraţiei vamale se indică numele şi prenumele sau denumirea exportatorului/expeditorului, respectiv destinatarului real al mărfurilor.
(2) În caseta 14 a declaraţiei vamale se indică codul de reprezentare [2], urmat de datele de identificare ale reprezentantului în vamă care acţionează în numele şi pe seama persoanei înscrise în caseta 2 sau 8, după caz, pe care o reprezintă. În acest caz persoana menţionată în caseta 14 a declaraţiei vamale are calitatea de reprezentant.
(3) În caseta 54 a declaraţiei vamale apare semnătura reprezentantului menţionat la caseta 14.
C. Declararea prin reprezentarea indirectă
Art. 3.
(1) În caseta 2 sau 8, după caz, a declaraţiei vamale se indică numele şi prenumele sau denumirea exportatorului/expeditorului, respectiv destinatarului real al mărfurilor.
(2) În caseta 14 a declaraţiei vamale se indică codul de reprezentare [3], urmat de datele de identificare ale declarantului care acţionează în nume propriu, dar pe seama persoanei înscrise în caseta 2 sau 8, după caz. În acest caz persoana menţionată în caseta 14 a declaraţiei vamale are calitatea de declarant.
(3) În caseta 54 a declaraţiei vamale apare semnătura declarantului menţionat la caseta 14.”

  Iar dacă sunteți curioși să aflați cum vă spionează statul conturile trebuie să citiți



Ordinul nr. 1939/2016 privind stabilirea instituţiilor financiare care au obligaţia de declarare, categoriile de informaţii privind identificarea contribuabililor, precum şi informaţiile de natură financiară referitoare la conturile deschise şi/sau închise de aceştia la instituţiile financiare, instituţiile financiare nonraportoare din România şi conturile excluse de la obligaţia de declarare, regulile de conformare aplicabile de către aceste instituţii în vederea identificării conturilor raportabile de către acestea, precum şi procedura de declarare a acestor informaţii şi a normelor şi procedurilor administrative menite să asigure punerea în aplicare şi respectarea procedurilor de raportare şi diligenţă fiscală prevăzute în instrumentele juridice de drept internaţional la care România s-a angajat, Ministerul Finanţelor Publice – MFP, Monitorul Oficial, Partea I nr. 648 din 24.08.2016.

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

                    Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare -       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie; -   Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;  -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi; -       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;     Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventua

Model decizie avertisment scris

Antet Decizia nr. …. din ……. de sanctionare cu avertisment scris ……. , în calitate de administrator al ……….. , Având în vedere constatările din referatul lui …. având funcția de…… , privind abaterile disciplinare ale salariatului … , domiciliat în ….. , având funcţia de ….. , potrivit art. 247 alin 2, art. ….. din Legea 53/2003 - Codul Muncii, art.   ……. din Contractul Individual de Munca, precum şi art. ….. din Regulamentul Intern se retine că: Salariatul a săvârşit urmâtoarele abateri disciplinare: În data ….. în jurul orei … …………. In temeiul dispozitiilor art. 247 alin. 2, art. 248 alin. 1 lit. a si art. 252 din Legea 52/2003 - Codul Muncii, DISPUN : 1. ……. , domiciliat în …….. , având funcţia de ……. , cu contractul individual de muncă înregistrat sub nr. …. la …….. este sancţionat cu avertisment scris. 2. Decizia va fi comunicată persoanei în cauză şi produce efecte de la data comunicării. 3. Prezenta decizie poate fi cont

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cercetarii disciplinare prealabile conform art. 251 alin. 2 din Codul Muncii. Vă aducem la cunostinta ca veți fi cercetată disciplinar pentru faptul că __________________ _____________________________________________________________________. . Este pusă în discuție încălcarea prevederilor cuprinse in urmatoarele documente: -        Regulamentului Intern , ________ -        Codul Muncii ______________, -        Fișa postului _______________ Vă informam ca puteți fi îinsoțită de către un reprezentant al salariaților, sau un avocat. Persoana/persoanele împuternicite să efectue