Treceți la conținutul principal

Semnal 20.10.16 - Modificări privind PFA




Alex Robert, unsplash
Micii întreprinzători sunt sigur interesați de modificările în domeniul PFA, Întreprinderi individuale și Familiale aduse de Legea nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, Monitorul Oficial, Partea I nr. 828 din 19.10.2016
Câteva dispoziții rețin în special atenția.
La articolul 9, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
(21) Dacă la sediul profesional, imobil cu destinaţie de locuinţă, nu se desfăşoară nicio activitate economică, persoana fizică titulară a PFA, titularul întreprinderii individuale sau membrul întreprinderii familiale care are dreptul de folosinţă asupra imobilului depune o declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură privată, prin care atestă faptul că la sediul profesional nu desfăşoară activitate economică, în acest caz nefiind necesare formalităţile prevăzute de art. 42 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările şi completările ulterioare.
Ceea ce însemnă că în acest caz nu mai e nevoie de acordul asociației de proprietari și al vecinilor.
Persoanele fizice autorizate nu pot avea mai mult de 3 anagajați și mai mult 5 obiecte de activitate. Întreprinderile individuale nu pot avea mai mult de 8 angajați și 10 obiecte de activitate.
Studenții beneficiază de gratuități.
De semnalat și Hotărârea în Cauza Guţă Tudor Teodorescu împotriva României din 05.04.2016, CEDO, Monitorul Oficial, Partea I nr. 827 din 19.10.2016
Hotărârea este interesantă pentru că intră, în spinoasa problemă a restituirii sau despăgibirii pentru proprietățile pierdute, și pe terenul răspunderii statului față de întârzierea în acorda adespăgubirile, și anume obligația acestuia de a plăti o despăgubire pentru întârzierea cu care a soluționat cererea.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare
-       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie;-  Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile; -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi;-       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;    Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventual alte documente de plată a datoriilor cătr…

Model decizie avertisment scris

Prelucrarea datelor personale de către avocați și temeiul juridic

Prelucrarea datelor personale de către avocați și temeiul juridic poate fi analizat din perspectiva celor 6 situații reglementate de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR).


Consimțământul
Consimțământul are o aplicabilitate restrânsă, pentru ca poate privi cel mult datele clientului persoană fizică căreia i se solicita consimțământul la începutul relației contractuale.
2. Executarea contractului
Acest motiv poate găsi o largă aplicare. Avocatul, prin contractul încheiat cu clientul său, se angajează să depună toate eforturile pentru a apăra interesele clientului. Pentru realizarea acestui obiectiv avocatul este în situația de a prelucra un mare evantai de date personale.
3. Îndeplinirea unei obligații legale
Uneori chiar legea impune o serie de obligații de a furniza date. De exemplu, codul de procedura impune ca părțile dintr-un proces să-și dezvăluie codul numeric personal în cadrul procedurii judiciare.
4. Un interes public
Această justificare are o aplicabilitate l…