Treceți la conținutul principal

Acte necesare pentru declararea insolventei de catre debitor

Patrick Tomasso, unsplash

Daca intentionati sa va bagati firma in faliment trebuie sa tineti seama ca pe langa cererea catre instanta aveti nevoie de un dosar destul de gros de acte.



  • copie certificată de administrator a ultimelor situații financiare anuale,
  • copie certificată de administrator a ultimului cont de profit și pierdere,
  • copie certificată de administrator a ultimei balanțe,
  • lista completă a tuturor bunurilor debitorului, incluzând toate conturile şi băncile prin care debitorul îşi rulează fondurile,
  • lista numelor şi a adreselor creditorilor, arătându-se suma, cauza şi drepturile de preferinţă,
  • lista cuprinzând plăţile şi transferurile patrimoniale efectuate de debitor în cele 6 luni anterioare înregistrării cererii introductive,
  • declaraţie prin care ne exprimăm intenţia de intrare în procedură de reorganizare, conform unui plan, prin restructurarea activităţii în vederea stingerii datoriilor,
  • descrierea sumară a modalităţilor pe care le avem în vedere pentru reorganizarea activităţii,
  • declaraţie pe propria răspundere, din care rezultă că debitorul nu a mai fost în procedura insolvenței în ultimii 5 ani,
  • declarații pe proprie răspundere precum că debitorul și asocuiații/administratorii nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni intenţionate contra patrimoniului, de corupţie şi de serviciu, de fals, precum şi pentru infracţiunile prevăzute de Legea nr. 22/1969, cu modificările ulterioare, Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 78/2000, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 656/2002, republicată, cu modificările ulterioare, Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 241/2005, cu modificările ulterioare, şi infracţiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 în ultimii 5 ani anterior deschiderii procedurii,
  • declaraţia prin care se arată că debitorul nu este membru al unui grup de societăţi,
  • certificat de înmatriculare și certificat de înregistrare fiscală,
  • dovada notificării organului fiscal competent, 
  • certificat emis de Oficiul Registrului Comerțului care atestă persoanele care reprezintă legal pe debitor.
  • Dacă se dorește insolvența în procedură simplificată (practic va intra direct în faliment) trebuie și hotărârea adunării generale a asociaților.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare
-       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie;-  Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile; -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi;-       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;    Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventual alte documente de plată a datoriilor cătr…

Model decizie avertisment scris

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu
Pentru că data de 25 mai a trecut și Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) e în vigoare, și mai toate firmele diligente au făcut notificări privind prelucrarea datelor și eventual au completat câteva formulare cerute de Regulament, aceasta nu înseamnă că bătăile de cap s-au terminat. De fapt, abia încep. O problemă pentru companii în legătură cu GDPR este utilizarea telefoanelor mobile (smartphone). Practic tot ce se conectează la rețeaua operatorului de date trebuie să respecte regulile de securitate minime. O primă notă este că inclusiv telefoanele mobile care aparțin angajaților (nu sunt pus e la dispoziție de către angajator), dar care se conectează la poșta electronica a angajatorului sau la o altă bază de date a acestuia vor fi în responsabilitatea operatorului de date, și trebuie să respecte cerințele minime de securitate. Desigur printre cerințele minime este protecția față de malware. Soluțiile antivi…