Treceți la conținutul principal

Cât se păstrează datele personale?


Cameron Kirby, unsplash
E o întrebare legitimă, căci în afara unor cazuri speciale care impun niște termene minime legate de păstrarea datelor (fisc, sănătate, date de trafic) nu există un termen concret prevăzut în legislație.

Răspunsul corect este: „Cât este nevoie!”

În principal trebuie ţinut seama că păstrarea datelor personale implică obligaţii de a verifica corectitudinea înregistrărilor, obligaţii legate de securitatea datelor, obligaţii administrative legate de relaţia cu persoanele ale căror date le deţineţi. Prin urmare deţinerea datelor presupune riscuri şi costuri. Aşa că decizia logică privind datele personale este aceea de a nu păstra date personale mai mult decât este nevoie.


De exemplu o societate care recuperează debite, ar trebui să șteargă datele personale din momentul în care a realizat obiectivul recuperării debitului. Totuși,este justificat să păstreze anumite date cu scopul de a evita ca pe viitor să-l deranjeze pe debitor în mod inutil cu demersuri de recuperare a debitului.
Și încă o precizare: a arhiva datele nu înseamnă a le şterge.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare
-       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie;-  Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile; -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi;-       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;    Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventual alte documente de plată a datoriilor cătr…

Model decizie avertisment scris

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu

GDPR si utilizarea dispozitivelor mobile de serviciu
Pentru că data de 25 mai a trecut și Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) e în vigoare, și mai toate firmele diligente au făcut notificări privind prelucrarea datelor și eventual au completat câteva formulare cerute de Regulament, aceasta nu înseamnă că bătăile de cap s-au terminat. De fapt, abia încep. O problemă pentru companii în legătură cu GDPR este utilizarea telefoanelor mobile (smartphone). Practic tot ce se conectează la rețeaua operatorului de date trebuie să respecte regulile de securitate minime. O primă notă este că inclusiv telefoanele mobile care aparțin angajaților (nu sunt pus e la dispoziție de către angajator), dar care se conectează la poșta electronica a angajatorului sau la o altă bază de date a acestuia vor fi în responsabilitatea operatorului de date, și trebuie să respecte cerințele minime de securitate. Desigur printre cerințele minime este protecția față de malware. Soluțiile antivi…