Treceți la conținutul principal

Semnal 31.03.2017

Mike Kenneally, unsplash
Muncă, protecție socială, calificări
Legea nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, Parlamentul României, Monitorul Oficial, Partea I nr. 196 din 21.03.2017
Detașarea salariaților este un subiect sensibil în Uniunea Europeană
Regulile din această lege care transpune regulile din Directivele europene (în special Directiva nr. 2014/67/UE ) stabilesc că lucrătorii detașați trebuie să se bucure de condiții minime reglementate de dreptul țării unde se desfășoară munca, inclusiv salariul minim.
Dacă regulile țării unde este stabilit angajatorul de unde sunt detașați sunt mai bune li se vor aplica acelea.
Nu se aplică la șoferi în caz de transport internațional, personalului navigant, în construcții. Nu se aplică în situații în care este nevoie de lucrări de montaj și deplasarea în altă țară pentru efectuarea acestora nu depășește 8 zile într-un an calendaristic.
Angajatorii care detașează salariați în România trebuie să informeze Inspecția Muncii. De asemenea trebuie să furnizeze la cerere documente traduse în limba română și să desemneze o persoană de contact.
Angajatorul salariatului detașat rămâne responsabil pentru achitarea drepturilor salariatului.
În cazul lanțurilor de subcontractanți aceștia răspund solidar. Contractanții înlătură această răspundere dacă solicită de la subcontractanți documente prin care să se asigure că lucrătorii detașați sunt plătiți.

Proceduri judiciare

Legea nr. 17/2017 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2016 pentru modificarea Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, precum și a unor acte normative conexe, Parlamentul României,Monitorul Oficial, Partea I nr. 196 din 21.03.2017
Poprirea se înființează la cererea creditorului de către un executor judecătoresc al cărui birou se află în circumscripția curții de apel unde își are domiciliul sau sediul debitorul.

Sunt introduse dispoziții speciale privind executarea unor titluri legate de minori.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cercetarii disciplinare prealabile conform art. 251 alin. 2 din Codul Muncii. Vă aducem la cunostinta ca veți fi cercetată disciplinar pentru faptul că __________________ _____________________________________________________________________. . Este pusă în discuție încălcarea prevederilor cuprinse in urmatoarele documente: -        Regulamentului Intern , ________ -        Codul Muncii ______________, -        Fișa postului _______________ Vă informam ca puteți fi îinsoțită de către un reprezentant al salariaților, sau un avocat. Persoana/persoanele împuternicite să efectue

Model decizie avertisment scris

Antet Decizia nr. …. din ……. de sanctionare cu avertisment scris ……. , în calitate de administrator al ……….. , Având în vedere constatările din referatul lui …. având funcția de…… , privind abaterile disciplinare ale salariatului … , domiciliat în ….. , având funcţia de ….. , potrivit art. 247 alin 2, art. ….. din Legea 53/2003 - Codul Muncii, art.   ……. din Contractul Individual de Munca, precum şi art. ….. din Regulamentul Intern se retine că: Salariatul a săvârşit urmâtoarele abateri disciplinare: În data ….. în jurul orei … …………. In temeiul dispozitiilor art. 247 alin. 2, art. 248 alin. 1 lit. a si art. 252 din Legea 52/2003 - Codul Muncii, DISPUN : 1. ……. , domiciliat în …….. , având funcţia de ……. , cu contractul individual de muncă înregistrat sub nr. …. la …….. este sancţionat cu avertisment scris. 2. Decizia va fi comunicată persoanei în cauză şi produce efecte de la data comunicării. 3. Prezenta decizie poate fi cont

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

                    Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare -       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie; -   Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;  -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi; -       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;     Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventua