Treceți la conținutul principal

Transparenta in domeniul datelor personale (3)


Photo by Demi Kwant on Unsplash
Comunicările care țin de protecția datelor personale trebuie să fie făcute în scris sau prin alte mijloace.
Prima opțiune pentru orice comunicare făcută în domeniul datelor personale este comunicarea în scris. Aceasta include și textul transmis prin mijloace electronice. Acesta poate fi cuprins în pagini web, ferestre pop-up, dashboards, alte asemenea mijloace e de prezentare.  Nu sunt interzise nici prezentări video, sau avertismente sonore, binevenite mai ales pentru dispozitive mobile unde paginile cu informații pot fi mai greu de prezentat într-un mod lizibil.

În anumite contexte regulamentul permite prezentarea informațiilor prin simboluri grafice standardizate.

Modul de comunicare trebuie să fie potrivit pentru contextul în care este oferită informația. De exemplu pentru un dispozitiv electronic fără ecran trimiterea la o pagină web este fără sens, astfel că informarea privind protecția datelor personale trebuie făcută printr-un pliant care însoțește dispozitivul la achiziționare.

Informarea poate fi făcută și oral dacă persoana vizată a solicitat aceasta, și dacă identitatea acesteia a fost verificată prin mijloace non-orale (trebuie să prezinte un document din care să reiasă identitatea, un identificator oferit de operator). Această verificare este obligatorie atunci când persoana vizată exercită drepturile prevăzute de regulament.  În alte situații verificarea prin alte mijloace a identității nu este obligatorie.

Dacă informația este oferită în mod general, pentru orice persoană vizată, aceasta trebuie să fie disponibilă astfel încât să poată fi reascultată. 

În cazul în care se oferă informația oral trebuie să fie luată în considerare obligația de a:

1.       păstra cererea de furnizare a informațiilor oral,

2.       verificarea identității prin alte mijloace (când e cazul),

3.       dovada că informația a fost furnizată.

De regulă, operatorul de date va trebui să facă înregistrări.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cercetarii disciplinare prealabile conform art. 251 alin. 2 din Codul Muncii. Vă aducem la cunostinta ca veți fi cercetată disciplinar pentru faptul că __________________ _____________________________________________________________________. . Este pusă în discuție încălcarea prevederilor cuprinse in urmatoarele documente: -        Regulamentului Intern , ________ -        Codul Muncii ______________, -        Fișa postului _______________ Vă informam ca puteți fi îinsoțită de către un reprezentant al salariaților, sau un avocat. Persoana/persoanele împuternicite să efectue

Model decizie avertisment scris

Antet Decizia nr. …. din ……. de sanctionare cu avertisment scris ……. , în calitate de administrator al ……….. , Având în vedere constatările din referatul lui …. având funcția de…… , privind abaterile disciplinare ale salariatului … , domiciliat în ….. , având funcţia de ….. , potrivit art. 247 alin 2, art. ….. din Legea 53/2003 - Codul Muncii, art.   ……. din Contractul Individual de Munca, precum şi art. ….. din Regulamentul Intern se retine că: Salariatul a săvârşit urmâtoarele abateri disciplinare: În data ….. în jurul orei … …………. In temeiul dispozitiilor art. 247 alin. 2, art. 248 alin. 1 lit. a si art. 252 din Legea 52/2003 - Codul Muncii, DISPUN : 1. ……. , domiciliat în …….. , având funcţia de ……. , cu contractul individual de muncă înregistrat sub nr. …. la …….. este sancţionat cu avertisment scris. 2. Decizia va fi comunicată persoanei în cauză şi produce efecte de la data comunicării. 3. Prezenta decizie poate fi cont

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

                    Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare -       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie; -   Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;  -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi; -       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;     Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventua