Treceți la conținutul principal

Transparența în prelucrarea datelor personale (7)

Photo by Anton Darius | @theSollers on Unsplash


Excepții la obligația de informare


Când este imposibil să fie realizată informarea. Un astfel de caz este când o persoană subscrie la un serviciu, dar dă date de contact inexacte. Datele de contact (telefon, email) fiind false nu poate fi contctată. Trebuie reținut că imposibilitatea trebuie dovedită, să toate informațiile trebuie imediat transmise către persoana vizată dacă comunicarea cu aceasta devine la un moment dat posibilă. O altă situație de imposibilitate este atunci când datele provin din diverse surse dar nu poate fi identificat pentru fiecare parte din date sursa. Totuși, în această situație trebuie oferite informații generale privind proveniența datelor.

O altă excepție este situația când comunicarea ar presupun un efort disproporționat. Un exemplu ar fi o bază de date de persoane cu o vechime mai mare în timp, unde informațiile de contact se presupune că nu sunt actuale. Această excepție se aplică doar în cazul datelor care nu sunt culese de șa înseși persoanele vizate. Întotdeauna trebuie să existe probe care să ateste că efortul ar fi fost disproporționat.

De asemenea sunt exceptate de la obligația de informare acele prelucrări pentru care informarea persoanei vizate ar fi împotriva scopului acelei prelucrări. Un exemplu posibil de întâlnit în practică este cel legat de transmiterea de date în legătură cu obligațiile de informare privind combaterea spălării banilor.

O excepție cu caracter general este aceea când o dispoziție legală exceptează în mod expres un anumit tip de prelucrare de date personale de la obligația de informare.

Mai sunt exceptați de la această obligație profesioniștii care au obligația de confidențialitate (medici, avocați). Un avocat care în discuția cu clientul său primește informații despre rudele sale nu este obligat să notifice aceste rude că prelucrează datele lor personale, de exemplu.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cercetarii disciplinare prealabile conform art. 251 alin. 2 din Codul Muncii. Vă aducem la cunostinta ca veți fi cercetată disciplinar pentru faptul că __________________ _____________________________________________________________________. . Este pusă în discuție încălcarea prevederilor cuprinse in urmatoarele documente: -        Regulamentului Intern , ________ -        Codul Muncii ______________, -        Fișa postului _______________ Vă informam ca puteți fi îinsoțită de către un reprezentant al salariaților, sau un avocat. Persoana/persoanele împuternicite să efectue

Model decizie avertisment scris

Antet Decizia nr. …. din ……. de sanctionare cu avertisment scris ……. , în calitate de administrator al ……….. , Având în vedere constatările din referatul lui …. având funcția de…… , privind abaterile disciplinare ale salariatului … , domiciliat în ….. , având funcţia de ….. , potrivit art. 247 alin 2, art. ….. din Legea 53/2003 - Codul Muncii, art.   ……. din Contractul Individual de Munca, precum şi art. ….. din Regulamentul Intern se retine că: Salariatul a săvârşit urmâtoarele abateri disciplinare: În data ….. în jurul orei … …………. In temeiul dispozitiilor art. 247 alin. 2, art. 248 alin. 1 lit. a si art. 252 din Legea 52/2003 - Codul Muncii, DISPUN : 1. ……. , domiciliat în …….. , având funcţia de ……. , cu contractul individual de muncă înregistrat sub nr. …. la …….. este sancţionat cu avertisment scris. 2. Decizia va fi comunicată persoanei în cauză şi produce efecte de la data comunicării. 3. Prezenta decizie poate fi cont

Dizolvare SRL (5) - Dizolvare fara lichidator. Model hotarare lichidare si repartizare

                    Dupa ce s-a hotarat dizolvarea se fac, sub răspunderea administratorului şi contabilului societăţii documentele de lichidare -       Inventarierea  şi evaluarea elementelor de  natura activelor, datoriilor  şi capitalurilor proprii ale societăţilor comerciale care urmează  să se lichideze  şi înregistrarea rezultatelor inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie; -   Întocmirea situaţiilor financiare anuale, în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;  -       Achitarea datoriilor societăţii comerciale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, precum  şi a celorlalte obligaţii sociale către alte fonduri, salariaţi şi alţi terţi; -       Stabilirea rezultatului lichidării (profit sau pierdere), întocmindu-se contul de profit şi pierdere în formatul prevăzut de reglementările contabile aplicabile;     Se obţin  documentele de la finanţe care atestă că s-au plătit toate datoriile, către stat. Eventua